Společnost Möbelix ve spolupráci s BALIK PLUS vytvořila reklamní kampaň, jejímž hlavním cílem bylo oslovit a přilákat nové zákazníky nejen nakupující v e-shopu, ale i přímo v prodejnách a zvýšit obrat.

Klient

Cíl

Získat nové zákazníky na Slovensku a v České republice.
Posílení pozice značky Möbelix na trhu
Zvýšení obratu v internetových a kamenných obchodech

Produkty

Slevový kupón DL formátu – BALÍK PLUS 2

Služby

Vklad slevových kupónů do balíků eshopů

Rok

2023

O Möbelix

Značka Möbelix patří do koncernu nábytkářské skupiny XXXLutz. Specializuje se na prodej širokého sortimentu kvalitních výrobků pro moderní domácnosti za dostupné ceny. Jejich sortiment zahrnuje nábytek, bytové doplňky, zahradní nábytek a další praktické vybavení, které zákazníkům pomáhá vytvářet stylové a pohodlné interiéry.

Společnost působí v zemích Rakousko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko.

Hlavní body kampaně

Vzhledem ke specifičnosti segmentu prodávaného nábytku, neboť se jedná o výrobky dlouhodobého užívání, byla komunikace kuponové kampaně navržena s platností 3-4 měsíce.

Kampaň byla rozdělena do 4 období podle doby distribuce kupónů:

  1. Jaro – s platností kupónu 01 – 04/2023
  2. Léto – s platností kupónu 05 – 07/2023
  3. Podzim – s platností poukazu 07 – 10/2023
  4. Zima – s platností poukazu 10/2024 – 01/2024

Na základě sezónnosti a také s cílem podpořit prodej v e-shopu a v prodejnách byl navržen design samotných DL kupónů – BALÍK PLUS 2 .

Kampaň v číslech

1 million
balíků
20%
sleva na vše
2
země
1970%
ROMI
Kampaň v číslech

Marketingové výsledky

Neodmyslitelnou výhodou této případové studie je možnost sledovat pozitivní dopad délky trvání reklamní kampaně na zvýšení úrovně důvěry a uznání značky. Vzhledem k tomu, že každý kupón měl stejnou nabídku (20% sleva na celý sortiment Möbelix online i offline obchodů) a byl rozeslán ve stejném množství.

Úspěšnost kampaně lze sledovat pomocí ukazatele míry konverze, tj. skutečného využití kuponu při nákupu.

Vzhledem k tomu, že kampaň byla realizována v naprosto identickém období na Slovensku i v České republice, lze v následujících grafech snadno porovnat chování spotřebitelů na obou trzích.

Je třeba zmínit, že tento ukazatel je ve srovnání s online kampaněmi nižší než průměr (podle údajů MegaDigital.ai pro nábytkářský průmysl je to 2,57 %). Je však důležité vědět, že náklady na jeden klik se pohybují kolem 2,77 €, v našem případě stojí oslovení jednoho online nakupujícího s nabídkou, kterou fyzicky drží v ruce, 0,04 €.

Z případové studie vyplývá, že na míru konverze má vliv také sezónnost nákupů. Jarní povánoční období je známé sníženou schopností nakupovat a poklesem prodejů v tomto segmentu, což souvisí i s nákupy vánočních dekorací a bytových doplňků, zejména před svátky, jako jsou Vánoce.

Při stejné online reklamě se však průměrná cena Lead v tomto sektoru pohybuje kolem 100 EUR. V našem případě byla průměrná cena reálného zákazníka až desetkrát nižší. Jak ukazuje graf, cena za lead k oslovení nového zákazníka se s každou další kampaní snižuje, proto klientům doporučujeme naplánovat několik kampaní za sebou.

Výsledek

Z marketingového hlediska je důležité, aby zákazník navštívil e-sho, nebo prodejnu  a nakoupil. Jedním z hlavních kritérií hodnocení úspěšnosti reklamní kampaně je návratnost investice.

V tomto případě můžeme říci, že průměrné náklady na získání zákazníka byly 7,5 EUR, zatímco průměrná návratnost každého zákazníka byla více než 100 EUR.

Při společné analýze reklamních kampaní na Slovensku a v České republice, s celkovým počtem přibližně 1 milion distribuovaných promo kupónů, se nám podařilo udržet míru konverze 0,41 % a ROMI* 1915 %. Analýza odhalila, že na Slovensku byla míra konverze 0,56 % a ROMI 1976 %. V České republice však míra konverze dosáhla pouze 0,49 % s ROMI 1875 %. Průměrný výnos na uživatele (ARPU) byl v České republice o 10 % vyšší.

Pokud také chcete dosáhnout vynikajících výsledků ve svých reklamních kampaních, neváhejte nás kontaktovat a dohodneme se na nejlepším řešení pro vaše podnikání. Napište nám na info@balikplus.cz.

 

*ROMI = (marketingové příjmy – marketingové výdaje) / marketingové výdaje * 100, kde marketingové výdaje = náklady na kampaň.