title_cj_930x300

Online slevové kupóny při nakupování bude využívat do roku 2020 v Británii více než 55% lidí

Skutečná síla slevových kupónů

Koncem září se uskutečnil v pořadí již 18. ročník konference CJU (Customer Journey University), který každoročně přináší ty nejzajímavější novinky ze světa „online průmyslu.“ Affiliate marketingoví pracovníci z celé zeměkoule se letos setkali v sluncem zalité Santa Barbaře, kde jim tým Google odhalil výsledky nejnovější online analýzy. Ta se, jak jinak, zabývala spotřebitelským chováním.

O své nejnovější poznatky se s více než 1000 specialisty ze světa online marketingu podělili vedoucí pracovníci a analytici Google, Kieran Cambell a Andrew Ricker. Pozorovací studie s názvem „Vyvíjející se digitální spotřebitel: Odhalení skutečné hodnoty kupónů a kódů“ trvala 6 měsíců a přichází se zajímavým výsledkem: Kupóny, 25jako součást affiliate strategie, přinášejí maloobchodníkům krátkodobé i dlouhodobé benefity.

„Jsou (kupóny) rozhodující součástí spotřebitelské nákupní cesty a očekává se, že je v krátké době bude využívat více než polovina populace“ řekl Kieran Campbell. Analytik se přitom opíral o eMarketer predikce, které předpokládají, že v roce 2021 bude online kupóny využívat až 55% Američanů.

Kupónová strategie

Klíčovou otázkou, na kterou hledali odpověď, bylo podle Riekera zejména to, zda kupónová strategie vede k většímu prodeji produktů a služeb, nebo nemá na nákup žádný vliv. Zjištění je následující: „Případů, kdy je zákazník v stádiu nákupu, a pak nákup přeruší, aby si vyhledal slevový kupón, tvoří asi 6% případů. Tito lidé začínají své nákupy vyhledáváním obchodů a až potom hledáním slevy, „uvedl Rieker. „Zjistili jsme však, že až 94% nákupů vzniká tak, že lidi pohání k nákupům reklamní slevový kupón.“

Dalším cílem studie bylo pochopit, zda kupónová strategie zvyšuje pravděpodobnost nákupu. „Ve společnosti Google víme lépe než kdokoliv jiný, že reklama a marketing se musí projevit v obchodních výsledcích.“ Analytická společnost comScore proto porovnala dvě skupiny lidí. V té první se nacházely lidé, kterým byl vystaven slevový kupón, ta druhá se naopak skládala z lidí bez nich. Zkoumáním se zjistilo, že účastníci první skupiny inklinují k nákupům 2x více.

Vliv kupónu na brand

Do výzkumu se zapojila i přední analytická společnost comScore, která ho následně rozšířila o další poznatky. Společnost totiž dostala za úkol analyzovat, jak kupónová strategie zasahuje do nákupního chování spotřebitelů, a jak kupóny ovlivňují loajalitu značek. „Zjistili jsme, že díky kupónům vzniká větší loajalita vůči značce“, uvedl Rieker.

„Lidem, kterým byl vystaven slevový kupón, stále častěji vyhledávají kupóny, a co je zajímavé, stále častěji se vracejí k nákupům do obchodů, kde už s nimi nakupovali a ušetřili. Zjistili jsme, že uživatelé kupónů vygenerovali o 5% více zisku, „zhodnotil Cambell a dodal“ slevové kupóny jsou mnohem větší hnací silou, než jsme si doposud mysleli. „“ V současné éře obrovské konkurence si mohou prodejci díky slevovým kupónům zajistit věrnost zákazníka, „shrnul na závěr.

Zdroj: junction.cj.com