Zveřejněné

Zájem o slevové kupóny stále roste o čemž svědčí nárůst kupónových webů jakož i stále více využívání této formy komunikace ze strany internetových obchodů.

Přinášíme Vám druhé pokračování rad a typů jak realizovat kupónové kampaně.

 

Rady pro úspěšnou kupónovou strategii

 

    1. Atraktivní výše slevy

Chcete-li aby vaše kampaň byla úspěšná, musíte tomu přizpůsobit výši slevy. Na agresivní cenovou politiku reaguje každý bez rozdílu na příjem, pohlaví či jiné aspekty. Přestože sleva -5% není v dnešní době již až tak moc ohromující, různé průzkumy či studie ukazují, že funkční sleva začíná již na čísle -10%. Slevy nad -15% jsou pro on-line nakupujících přitažlivé přičemž výsledky provedených průzkumů naznačuje, že představa klientů je sleva -20% až -35%. Pro každý produktový segment je to samozřejmě jiné. Při stanovení motivační slevy je samozřejmě třeba vycházet i z obchodního modelu a marže, kterou můžete zákazníků nabídnout. Při návrhu kupónové kampaně pro nové zákazníky je třeba mít vždy na mysli, že se jedná o akviziční komunikaci, která má motivovat zákazníky, aby u vás poprvé nakoupili.

    2. Dejte zákazníkům více na výběr

Nabízí váš eshop více druhů produktů či služeb? Poskytněte zákazníkům více slevových kódů. Kromě toho, že si tím víte regulovat výši slevy pro jednotlivé kategorie či dokonce konkrétní produkt, získáte tím i množství kvalitních zpětných odkazů pro váš eshop. Můžete tak měřit úspěšnost jednotlivých slevových kódů a přizpůsobovat tomu svou nabídku.

    3. Slevové kupóny nemusí být pouze o výši slevy

Už tak je výška vaší marže značně nízká a nechcete si ji ještě více snižovat? Slevový kupón nemusí být pouze o výši slevy. Dopřejte zákazníkům prostřednictvím slevového kódu například dopravu zdarma či dárek. Velmi efektivní je i kombinace poskytnuté slevy spolu s dopravou zdarma. Pokud dáte zákazníkovi slevu – x% na vše + doprava zdarma při nákupu nad určitou částku, nejen že se vám zvýší konverze, ale i průměrná hodnota objednávky v nákupním košíku.

    4. Povinnost držení ceny zde neplatí

Chcete uspět v konkurenčním boji o přízeň zákazníka, ale výrobce či dodavatel vás nutí dodržet stanovenou maloobchodní cenu? Zákazník si tak na srovnávači neumí vybrat u koho nakoupí a často se rozhoduje pro největší eshopy. Slevový kód je tak jedinečná možnost, jak zákazníka přilákat do vašeho eshopu, stačí na to efektivní marketing na kupónovém portálu, aby se zákazníci o vaší slevě dozvěděli. Skvělým trikem je pokud napište výši slevy do názvu produktu. Dodavatele z reportu kontrolují pouze dodržování cen. Zákazníka však výše slevy již v názvu může zaujmout.

    5. Váš kupónový kód nemusí zůstat pouze v jednom komunikačním kanálu

Nemůžete umístit slevový kód v časopise a očekávat, že zůstane pouze v tomto médiu.
Je faktem , že kupónové kódy se dostanou , a to zejména prostřednictvím sociálních médií ale i jinými formami na další místa a dalším zákazníkům. Chcete-li aby kód zůstal v jednom komunikačním kanálu, poskytněte unikátní dynamické kódy pro jedno použití. Při tištěných kuponů budete tak umět efektivně změřit jejich úspěšnost. Při on-line kampaních tak získáte množství kvalitních mailových adres do své databáze, které můžete později využít na remarketing prostřednictvím newsletterů.